..::..  درس ها  ..::..

..::.. درس ها ..::..

الهی نعمت حضور قلبم را از خطور ذنوب بازدار
..::..  درس ها  ..::..

..::.. درس ها ..::..

الهی نعمت حضور قلبم را از خطور ذنوب بازدار

گزارش مرکز مطالعات مهاجرت: افزایش شمار فارسی‌زبان‌ها در آمریکا

گزارش مرکز مطالعات مهاجرت: افزایش شمار فارسی‌زبان‌ها در آمریکا

مرکز آمریکایی مطالعات مهاجرت در شهر واشنگتن پایتخت ایالات متحده در گزارش جدیدی می‌گوید شمار افرادی که در آمریکا سکونت دارند و در منزل به زبان فارسی صحبت می‌کنند، در طول ۱۳ سال گذشته حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش تعداد افرادی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند و زبان اصلی آنها فارسی است، در سال ۲۰۰۰ میلادی (۱۳۷۹ خورشیدی) ۳۱۲ هزار و ۸۵ نفر بوده و این تعداد در سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ خورشیدی) به ۳۹۹ هزار و ۴۸ نفر رسیده است.

آمار ارائه شده در این گزارش همچنین نشان می‌دهد بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ میلادی، بر تعداد جامعه فارسی‌زبان آمریکا ۱۷ هزار و ۶۴۰ نفر اضافه شده است؛ یعنی در طول سه سال، رشدی معادل ۴ و ۶۲ صدم درصد داشته است، که اندکی بیشتر از رشد ۴ درصدی تعداد اسپانیایی زبان‌های ساکن ایالات متحده است. با این حال در مقایسه با افزایش تعداد افرادی که به زبان عربی (۲۲ درصد)، اردو (۱۳ درصد) یا چینی (۸ درصد) صحبت می‌کنند، در طول مدت مشابه،  به مراتب کمتر است.

گزارش مرکز مطالعات مهاجرت همچنین با بیان این که بسیاری از کسانی که در آمریکا بسر می‌برند و در منزل به زبان‌های دیگری غیر از انگلیسی صحبت می‌کنند مهاجر نیستند، می‌گوید از بین حدود ۶۲ میلیون نفری که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست، حدود ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر (۴۴ درصد) در ایالات متحده به دنیا آمده‌اند.

*** به نقل از VOA  

***منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد