..::..  درس ها  ..::..

..::.. درس ها ..::..

الهی نعمت حضور قلبم را از خطور ذنوب بازدار
..::..  درس ها  ..::..

..::.. درس ها ..::..

الهی نعمت حضور قلبم را از خطور ذنوب بازدار

یک‌چهارم سالمندان از پیرگوشی رنج می‌برند/ آلودگی صوتی بالای ۸۳ دسی‌بل در تهران

رئیس سازمان نظام پزشکی:

یک‌چهارم سالمندان از پیرگوشی رنج می‌برند/ آلودگی صوتی بالای ۸۳ دسی‌بل در تهران

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: استاندارد آلودگی صوتی در مراکز مسکونی ۵۵ دسی‌بل است اما میزان آلودگی صوتی در تهران بالای ۸۳ دسی‌بل است به همین علت با افزایش مداوم شیوع پیرگوشی مواجهیم و یک‌چهارم سالمندان از این عارضه رنج می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زالی در چهاردهمین کنگره جراحان گوش، بینی گلو، سر و گردن با اشاره به اینکه پیرگوشی ارمغان آلودگی صوتی برای کلانشهرها است، گفت: بالای 83 دسی بل آلودگی صوتی در کلانشهرهایی مثل تهران وجود دارد. متوسط تراز صوتی 70 تا 80 دسی بل است که با  استاندارد مراکز مسکونی که 55 دسی بل است فاصله زیادی وجود دارد و به طور کلی 9 تا 12 دسی بل در کلانشهرهای دنیا و تهران به آلودگی صوتی اضافه شده و این آلودگی برای افرادی که مجاور مناطق پرترافیک هستند خطرناک است.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بحث پیرگوشی مبحث جدی است که یک چهارم افراد بالای 65 سال به نوعی از پیرگوشی رنج می‌برند که در این صورت بهره‌وری اجتماعی و کیفیت زندگی فرد کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: علاوه برمشکلات شنوایی، افزایش فشارخون به میزان 5 تا 10 میلیمترجیوه، ساکنان مراکز آلوده با صوت را تهدید می‌کند .

زالی خاطر نشان کرد: در مبحث غربالگری، بیش از 800 هزار نوزاد در بدو تولد از نظر کم شنوایی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

سیدعلی اصغر شیرازی رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی علمی تخصصی جراحان گوش  حلق و بینی، سر و گردن با بیان مهمترین محورهای این کنگره گفت: جراحی های سر و گردن ،سرطان های سر و گردن ،تومورهای غدد بزاقی،تیروئید ،حنجره و همچنین بیماری ها و جراحی های گوش ،قاعده جمجمه و مسائل مربوط به شنوایی است.

وی ادامه داد محورهای بعدی مورد بحث در این گردهمایی علمی،مربوط به جراحی بینی،سینوس،قاعده جمجمه در قسمت های میانی و جلویی آن است همچنین بحث بازسازی در جراحی های سر و گردن مطرح است که در قالب سخنرانی،کارگاه های آموزشی و میزگرد مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

 

زمستان از ماسکهای پارچه ای استفاده کنید

محمدتقی خرسندی، رئیس انجمن علمی گوش،حلق و بینی هدف اصلی کنگره را تبادل نظر در خصوص مسائل روز علمی دانست و گفت: اعضای انجمن که بالغ بر 1250 نفر پزشک متخصص گوش ،حلق و بینی در سراسر کشور و بیش از 120 نفر فوق تخصص این رشته داریم ،در این کنگره گردهم می آیند.

خرسندی در خصوص ارتقای نظام سلامت تأکید کرد: این طرح اگر به صورت صحیح اداره شود طرح بسیار خوب و پرباری خواهد بود و باتوجه به بحث تعرفه ها که از دغدغه های پزشکان نیز است چگونگی اجرای این طرح در پیشبرد اهداف اجتماعی مفید خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش رشته گوش،حلق و بینی در کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه این رشته در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته و آمار پزشکان متعهد فوق تخصص این رشته نیز افزایش قابل توجهی داشته است گواه این حرف هم این است که در 5 سال اخیر هیچ بیماری از ایران برای درمان به خارج اعزام نشده است و در کشور خودمان درمان شدند.

رئیس انجمن علمی گوش،حلق و بینی افزود: البته با پذیرش بیمار از کشورهای منطقه و همسایه برای درمان مواجه بودیم و درحال حاضر توانسته‌ایم در رده‌ی پیشرفته ترین کشورهای دنیا در زمینه این علم قرار بگیریم.

این استاد دانشگاه از جمله بیماری های شایع در این فصل به انواع آلرژی اشاره کرد و تصریح کرد: به تدریج با سرد شدن هوا و از آن بدتر آلودگی هوا توصیه می کنم از ماسک های پارچه ای که بتواند از نفوذ این گرد و غبار جلوگیری کند استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد