..::..  درس ها  ..::..

..::.. درس ها ..::..

الهی نعمت حضور قلبم را از خطور ذنوب بازدار
..::..  درس ها  ..::..

..::.. درس ها ..::..

الهی نعمت حضور قلبم را از خطور ذنوب بازدار

بانک جهانی: ۷۳% جمعیت ایران شهرنشین هستند

شهرنشینی در ایران بیشتر از ایتالیا، اتریش و ۱۳۷ کشور دیگر

بانک جهانی: ۷۳% جمعیت ایران شهرنشین هستند

چکیده: بانک جهانی با اشاره به نسبت ۷۳ درصدی جمعیت شهرنشین در ایران به کل جمعیت اعلام کرد ۱۳۹ کشور از جمله برخی کشورهای توسعه یافته و صنعتی مثل ایتالیا، اتریش، و پرتغال جمعیت شهرنشین کمتری در مقایسه با ایران دارند.


بررسی های بانک جهانی نشان می دهد طی ۳۰ سال گذشته شهرنشینی در ایران رشد فزاینده ای داشته است.

در حالی که طی سال ۱۹۸۵ تنها ۵۳ درصد جمعیت ایران در شهرها زندگی می کردند این رقم در سال ۲۰۱۴ به رقم بی سابقه ۷۳ درصد رسیده است. در سال پیش از آن نسبت جمعیت شهرنشین ایران به کل جمعیت ۷۲ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش ایران از نظر نسبت جمعیت شهرنشین به کل جمعیت در میان ۲۱۱ کشور در رتبه ۷۲ جهان قرار دارد و حتی برخی کشورهای توسعه یافته و صنعتی نیز جمعیت شهرنشین کمتری نسبت به ایران دارند. جمعیت شهرنشین ایتالیا برابر با ۶۹ درصد کل جمعیت این کشور است و این رقم برای اتریش ۶۶ درصد، ایرلند ۶۳ درصد، و پرتغال ۶۳ درصد است.

در سطح جهان ۷ کشور و منطقه خودمختار کاملا شهرنشین هستند که عبارتند از برمودا، کایمن، موناکو، ماکائو، سنگاپور، هنگ کنگ، سنت مارتن.

نسبت جمعیت شهرنشین به کل جمعیت در برخی کشورهای دیگر عبارت است از: قطر ۹۹ درصد، کویت ۹۸ درصد، ژاپن ۹۳ درصد، استرالیا ۸۹ درصد، بحرین ۸۹ درصد، لبنان ۸۸ درصد، سوئد ۸۶ درصد، امارات ۸۵ درصد، اردن ۸۳ درصد، عربستان ۸۳ درصد، کانادا ۸۲ درصد، آمریکا ۸۱ درصد، فرانسه ۷۹ درصد، آلمان ۷۵ درصد، ترکیه ۷۳ درصد، عراق ۶۹ درصد، چین ۵۴ درصد و هند ۳۲ درصد.

ترینیداد و توباگو کمترین جمعیت شهرنشین را دارد. نسبت جمعیت شهرنشین به کل جمعیت این کشور ۹ درصد اعلام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد